תוכנית גפ"ן 21958- תוכניות לבני נוער מתנסים ובתי ספר

תוכנית גפ״ן היא תוכנית של משרד החינוך המיועדת לתלמידים ולבתי ספר הרוצים לשלב טכנולוגיה חוויתית בתהליך הלמידה

חינוך. חוויה. מציאות מדומה.

איך גורמים לתלמידים ללמוד מתוך סקרנות פנימית?
איך מחזקים מיומנויות של עמידה מול קהל, עבודת צוות, ניהול לחץ – בלי עוד מצגת משעממת?

ב-VRGO אנחנו מאמינים שלמידה צריכה להיות חוויה.
בעזרת טכנולוגיית מציאות מדומה חדשנית, אנחנו מאפשרים לתלמידים להתנסות, להתרגש ולגדול – תוך כדי תנועה.

מבחר סדנאות ייחודיות שמותאמות למערכת החינוך ולדרישות גפ״ן, מעניקות לתלמידים כלים לחיים – וכל זאת דרך חוויה עוצמתית, מקצועית ובלתי נשכחת.

 מה אנחנו מציעים?

  • ימי פעילות מותאמים אישית לבתי ספר ומוסדות חינוך

  • תכנים מוכרים בגפ”ן | 20 – 30 משתתפים לסדנה (ניתן יותר בתיאום מראש)

  • אפשרות לבחירת סדנאות לפי קהל יעד וערכים

  • צוות מנחים מיומן | ציוד מלא מגיע עד אליכם

סדנת עבודת צוות

איך יוצרים שיתוף פעולה אמיתי? ואיך מתמודדים עם תסכול, תחרות וחוסר תקשורת– בתוך קבוצה אחת?

הסדנה שלנו מתמקדת בבניית מיומנויות קבוצתיות דרך חוויה חינוכית, מצחיקה ומאתגרת, המבוססת על עקרונות של תקשורת מקרבת, חלוקת תפקידים וראיית האחר.

הסדנה נפתחת בסרטון קצר והומוריסטי על המיניונים – שמנסים לעבוד יחד אבל שוב ושוב נכשלים.
דרך הדוגמא הזו, מתחיל דיון עם המשתתפים:
מה הופך צוות לטוב? למה לפעמים זה כל כך קשה?

לאחר הדיון, נציג את מודל התפקידים בקבוצה– תיאוריה מוכרת שמלמדת שכל משתתף תופס תפקיד חברתי שונה, ושכולם חשובים להצלחה.

בשלב השיא של הסדנה, ניכנס למשחק מציאות מדומה:
אחד מחברי הקבוצה מרכיב משקפי VR ונכנס לחדר וירטואלי עם פצצה מאיימת. שאר חברי הקבוצה מחזיקים חוברות הוראות – וצריכים לכוון אותו שלב אחר שלב עד לנטרולה.
זהו משחק שמחדד את הצורך בתקשורת מדויקת, הקשבה, סבלנות ושיתוף פעולה – בזמן אמת ובתנאי לחץ.

מה מרוויחים מהסדנה?
✔ תרגול מעשי של עבודת צוות
✔ כלים ליצירת תקשורת חיובית ולא שיפוטית
✔ חוויה קבוצתית מצחיקה, מגבשת ומלמדת
✔ היכרות עם תפקידים קבוצתיים וכוח הגיוון

משך: שעה וחצי | עד 30 משתתפים (או יותר בתיאום מראש)
כולל: ציוד VR מלא, הנחיה מקצועית וחוויה מקורית.

 

 

 

התמודדות עם לחץ

סדנה חווייתית ומעצימה להתמודדות עם מצבי לחץ, פחד וחוסר שליטה – באמצעות מציאות מדומה וכלים פסיכו-פיזיים.

לחץ הוא חלק מהחיים – לפעמים הוא מדרבן אותנו, אבל לעיתים הוא משתלט עלינו ויוצר תחושת קפיאה, הצפה או חרדה.
בני נוער מתמודדים היום עם לחצים רבים: חברתי, לימודי, דימוי עצמי, רשתות, הצלחה. בסדנה זו נלמד איך אפשר להבין את הלחץ, לזהות אותו, ולתרגל תגובות מיטיבות – במקום שהוא ינהל אותנו.

הסדנה נפתחת בסרטון אנימציה קליל שממחיש את מנגנוני הסטרס בגוף ובמוח. דרך דיון פתוח, המשתתפים מזהים מתי הלחץ עוזר להם ומתי הוא תוקע אותם.
לאחר מכן, נעבור שלושה מישורי התמודדות:

  • שכלי – הבנת המנגנון והיכולת לשנות פרשנות

  • רגשי – שימוש בכוח הקבוצה ושיח פתוח

  • פיזי – תרגול נשימות, ויסות, ומיינדפולנס

בהמשך, התלמידים יתנסו בחוויית מציאות מדומה יוצאת דופן:
הם עולים במעלית לגובה רב, וצועדים על קורה דקה בין מגדלים — תוך שהם מתמודדים עם פחד, רעידות, דופק מואץ וחוסר ודאות.
זו חוויה פיזית ממשית – שבה הם לומדים איך להירגע, לנשום, ולהחזיר לעצמם שליטה מנטלית ורגשית.

הסדנה כוללת:
✔ סרטון פתיחה ודיון קבוצתי
✔ הדגמה ותרגול אישי מול הקבוצה
✔ משחק מציאות מדומה “הליכה על קורה”
✔ תרגילי נשימה, דמיון מודרך וכלים מעשיים
✔ חוברת סיכום אישית לכל משתתף

משך: שעה וחצי | עד 30 משתתפים (או יותר בתיאום מראש)
כולל: ציוד VR מלא, הנחיה מקצועית, מסקנות ותרגילים שימושים לחיי היום יום.

מבוא לעולמות דיגיטליים

מציאות מדומה. עולמות וירטואליים. גבולות בין מציאות לדמיון – ואיך כל זה קשור לחיים של כולנו?

בסדנה זו, נצא יחד למסע אינטראקטיבי שבו בני נוער חווים לראשונה את כוחה של המציאות המדומה, לומדים על אפשרויות חדשות, וחוקרים את המשמעות של חיים בעולם היברידי – שבו המציאות הפיזית והדיגיטלית שזורות זו בזו.

הסדנה נפתחת בדיון פתוח – מה זה בכלל מציאות? איך נולדים עולמות דיגיטליים? ואיך תופסים את עצמנו בתוך מציאות שמשתנה במהירות?
לאחר מכן, כל משתתף מרכיב משקפי VR ונכנס לחוויה אישית של סיור בעולם וירטואלי מרהיב.
דרך ההתנסות, הם לומדים להבחין בין סוגי עולמות:

  • עולמות פתוחים 

  • חדרי בריחה דיגיטליים

  • סימולציות לימודיות

  • אינטראקציות חברתיות דרך אווטרים

אחרי החוויה, נחזור למעגל שיח עם שאלות מנחות:
מה ההשלכות של חיים בעולם וירטואלי?
מהם היתרונות והסכנות?
איך יוצרים זהות בעולם שבו אפשר לשנות את כל מי שאתה?

בסדנה הזו אנחנו לא רק מתנסים – אנחנו גם לומדים לחשוב:

✔ איפה עובר הגבול בין דמיון למציאות
✔ אילו כישורים חדשים נדרשים לנו כבני אדם בעולם דיגיטלי
✔ מהי אחריות, אותנטיות ואתיקה בעידן שבו ניתן “להמציא מציאות”

משך: שעה וחצי | עד 30 משתתפים (או יותר בתיאום מראש)
אנחנו מגיעים עם: משקפי VR, נושאים מרתקים, מדריכים מעולים ותכנים מהנים!
לא נדרש ידע טכנולוגי קודם – הסקרנות תספיק!

מבינים AI

מה זו בכלל בינה מלאכותית? מה היא יודעת לעשות (ומה לא)? איך משתמשים בה בצורה חכמה – ולא נותנים לה להחליף אותנו?

סדנת “מבינים AI” נוצרה במיוחד לבני נוער, במטרה להכניס אותם לעולם החדש של הבינה המלאכותית – בצורה חווייתית, נגישה ולא מאיימת.
זו לא עוד הרצאה טכנולוגית – אלא מסע מרתק, משולב בהתנסות מעשית, דיונים אתיים ודיאלוג פתוח עם המשתתפים.

במהלך הסדנה נעסוק בשאלות מהותיות:

  • איך מכונה “לומדת”?

  • מה ההבדל בין בינה מלאכותית צרה וכללית?

  • האם רובוטים באמת יכולים להחליף מורים, רופאים או מעצבים?

המשתתפים יכירו כלים חדשניים כמו ChatGPT, Midjourney, Dall-E, HeyGen, Pika ועוד– כל זאת כדי להבין איך להשתמש בהם באחריות וביצירתיות.

הסדנה נוגעת גם בהיבטים הרגשיים והחברתיים של מהפכת ה-AI:
איך לשמור על מקוריות בעולם שמייצר תכנים בלחיצת כפתור?
מה קורה כש-AI מייצר מידע שגוי או מטעה?
ואיך בונים שילוב חכם בין טכנולוגיה לאנושיות?

לקראת סיום, המשתתפים יתנסו ביצירת סרטון קצר המבוסס על כלים של Generative AI – ויבינו כמה קל, וכמה חשוב, לשלוט בטכנולוגיה במקום לתת לה לשלוט בנו.

מה הסדנה מעניקה?
✔ היכרות מעשית עם עולם הבינה המלאכותית
✔ תרגול בכלים יצירתיים (טקסט, תמונה, וידאו)
✔ דיון ערכי על אתיקה, פרטיות וזהות
✔ תובנות על עתיד המקצועות וכישורים נדרשים

משך: כשעתיים | מתאים לכיתות ז’-י”ב
ציוד: מחשב/מסך מרכזי, אינטרנט, אפשרות לתרגול עצמי
ניתן להזמין גם כסדרה או הרצאה מתקדמת

 

 

FineLine – אינטימיות, גבולות ומיניות מיטיבה

סדנה חווייתית בשיתוף עמותת חיבו״ר, המשלבת מציאות מדומה ודיון רגשי סביב עולמות של קשר, בחירה ואחריות.

סדנת FineLine היא מהסדנאות העמוקות והנוגעות ביותר שאנחנו מציעים.
היא נולדה מתוך צורך אמיתי – לאפשר לבני נוער מרחב בטוח לדבר על מיניות, לחץ חברתי, דימוי עצמי וגבולות.

במהלך הסדנה, המשתתפים חובשים משקפי מציאות מדומה ונכנסים לעולמם של בני נוער אחרים – דרך סצנות מצולמות בגוף ראשון, המדמות סיטואציות מחיי היום-יום:
מפגש חברתי, גבולות עם חברים/ות, לחץ, שתייה, פרשנות שגויה, רגשות אשם, התמודדות עם השלכות.

אחרי כל צפייה – נפתח דיון קבוצתי מונחה, תרגילי כתיבה, עיבוד רגשי ויצירת שפה משותפת.
אין הרצאות. אין הטפות. רק חוויה בגובה העיניים.

הסדנה מתקיימת בשני מפגשים בני 90 דקות כל אחד, עם שילוב מגדרי עדין ומדויק.

מטרות הסדנה:
• בניית שפה חדשה לשיח על אינטימיות ומיניות
• זיהוי גבולות אישיים והבנה של גבולות של אחרים
• חיזוק תחושת אחריות, אמפתיה והקשבה
• חיבור בין טכנולוגיה לעולם הרגשי של הנוער

למי מיועדת הסדנה?
כיתות ט’-י”ב | עד 20 משתתפים | מתאים למערכות פורמליות ובלתי פורמליות

ציוד: משקפי VR, כיתה שקטה עם מעגל כיסאות וחיבור אינטרנט
הנחייה: מנחים מוסמכים עם ניסיון בעבודה עם נוער ורגישות גבוהה

בואו נדבר

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.